آیا یخچال که همیشه کار میکند خراب میشود ؟

اگر یخچال شما دائما کار می کند و مطمئن نیستید که چرا، نگران نباشید!

تو تنها نیستی. این یک مشکل رایج است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. در این پست وبلاگ، چهار دلیل احتمالی برای کار مداوم یخچال و نحوه تعمیر آن را مورد بحث قرار خواهیم داد. به خاطر داشته باشید که اگر بعد از امتحان این راه حل ها، یخچال از کار نمی افتد، بهتر است با یک تکنسین یخچال حرفه ای تماس بگیرید.

عیب یابی یخچال به طور مداوم کار می کند

یخچال یکی از مهمترین لوازم منزل شماست. غذای شما را تازه و سالم نگه می دارد. بنابراین، هنگامی که به طور مداوم شروع به کار می کند، می تواند باعث نگرانی شود.

آیا یخچال دائماً کار می کند یا یخچال هیچ وقت مشکل کار نمی کند؟ چند دلیل احتمالی وجود دارد که چرا یخچال شما ممکن است همیشه کار کند.

#۱- دمای یخچال به درستی تنظیم نشده است

یک احتمال این است که دمای یخچال به درستی تنظیم نشده باشد. یخچال باید مطابق با مشخصات سازنده تنظیم شود.

دمای اکثر یخچال ها بین ۳۵ تا ۳۸ درجه فارنهایت است. اگر یخچال خیلی کم تنظیم شود، برای رسیدن به دمای مطلوب، دائماً کار می کند. به همین ترتیب، اگر یخچال بیش از حد تنظیم شود، به طور مداوم کار می کند.

برای رفع این مشکل کافی است دمای یخچال را روی تنظیمات توصیه شده تنظیم کنید. اگر مطمئن نیستید که تنظیمات توصیه شده چیست، به دفترچه راهنمای یخچال خود یا وب سایت سازنده مراجعه کنید.

یخچال و فریزر هرگز کار نمی کند

#۲- یخچال خیلی پر است؟ یا خیلی خالی؟

یکی دیگر از دلایل احتمالی کارکرد مداوم یخچال این است که یا خیلی پر یا خیلی خالی است. باور کنید یا نه، هر دو حالت می توانند باعث شوند که یخچال همیشه کار کند. آیا از خود می پرسید: “آیا یخچال باید همیشه کار کند؟”.

اگر یخچال بیش از حد پر باشد، ممکن است گردش هوا کافی نباشد. این می تواند باعث شود که یخچال بیش از حد لازم برای سرد نگه داشتن غذا کار کند. در نتیجه یخچال بیشتر و برای مدت طولانی تری کار می کند.

از طرف دیگر، اگر یخچال بیش از حد خالی باشد، ممکن است گردش هوا نیز ناکافی باشد. این می تواند باعث شود کمپرسور یخچال بیشتر از حد معمول روشن و خاموش شود. در نتیجه یخچال بیشتر و برای مدت زمان کوتاه تری کار می کند.

برای رفع این مشکل، یخچال و فریزر را تقریباً سه چهارم پر نگه دارید. این امر به گردش هوای مناسب و جلوگیری از کار غیر ضروری یخچال کمک می کند.

#۳- کویل های یخچال کثیف هستند

یکی دیگر از دلایل احتمالی کارکرد مداوم یخچال، کویل های کثیف است. کویل ها در پشت یخچال قرار دارند و به خنک شدن یخچال کمک می کنند. اگر کویل ها کثیف باشند، نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند. در نتیجه، یخچال باید برای سرد نگه داشتن غذا سخت‌تر کار کند و باعث می‌شود که بیشتر کار کند. یخچالی که صدای بلندی دارد نیز ممکن است نشان دهنده کویل های کثیف باشد.

برای رفع این مشکل، به سادگی سیم پیچ ها را با برس کویل یا ضمیمه جاروبرقی تمیز کنید. قبل از تمیز کردن کویل ها حتما یخچال را از برق بکشید. هنگامی که کویل ها تمیز شدند، یخچال را دوباره به آن وصل کنید و ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.

اگر بعد از تمیز کردن کویل‌ها، یخچال همچنان دائماً کار می‌کند، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد.

یخچال متوقف نمی شود

#۴- واشر آسیب دیده

واشر یک مهر و موم لاستیکی است که در اطراف محیط درب یخچال قرار دارد. به حفظ هوای سرد و خروج هوای گرم کمک می کند.

اگر واشر آسیب دیده باشد، نمی تواند درب یخچال را به خوبی آب بندی کند. در نتیجه، یخچال باید برای سرد نگه داشتن غذا سخت‌تر کار کند و باعث می‌شود که بیشتر کار کند.

برای رفع این مشکل کافی است واشر را از نظر خرابی بررسی کنید. اگر واشر آسیب دیده باشد، باید تعویض شود. این یک تعمیر نسبتا ساده است که می تواند توسط تکنسین یخچال انجام شود.

اگر پس از بررسی این راهنمای عیب یابی، یخچال همچنان دائماً کار می کند،

ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد. در این مورد، بهتر است برای تشخیص حرفه ای و تعمیر یخچال با تکنسین یخچال مشورت کنید. امروز تعمیر لوازم خانگی Just-In Time را انجام دهید تا قرار ملاقات خود را تعیین کنید!