تعمیر دستگاه اسپرسوساز فوق اتوماتیک

تعمیر دستگاه اسپرسوساز فوق اتوماتیک
 عامل اصلی که در طول عمر دستگاه اسپرسوساز نقش دارند عبارتند از: ۱٫ تعمیر و نگهداری مناسب و منظم دستگاه و ۲٫ سرویس در صورت نیاز (توسط تکنسین های مجرب). هر دو را در نظر بگیرید و دستگاه های اسپرسوساز فوق اتوماتیک شما مدت زمان زیادی دوام خواهند آورد.

اگر اقدامات اساسی برای تعمیر دستگاه خود انجام دهید، می توانید از تعمیرات پرهزینه جلوگیری کنید، اما اگر نیاز به تعمیر آن دارید، مطمئن شوید که با یک مرکز خدمات مجاز کار می کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری دستگاه و مواردی که قبل از تعمیر آن باید در نظر بگیرید، ادامه مطلب را بخوانید.

 

خانواده مدل اسپرسوساز سوپراتوماتیک Saeco

Saeco در سال ۱۹۸۵ سوپراتوماتیک را معرفی کرد و برخی از مشتریان هنوز از اولین سوپراتوماتیکی که تا به حال خریداری کرده اند استفاده می کنند. این دستگاهی که در اینجا در تصویر مشاهده می شود توسط یکی از مشتریان من در سال ۱۹۹۵ خریداری شد و او هنوز هم از آن استفاده می کند.

قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز چه نکاتی را باید در نظر گرفت

همه متوجه شده اند که بسیاری از لوازم خانگی در حال حاضر با تاریخ انقضا ساخته می شوند، به این معنی که آنها فقط برای چند سال قبل از تعویض آنها ساخته شده اند. . با در نظر گرفتن این موضوع، سازندگان قطعات جایگزین را به راحتی در دسترس قرار نمی دهند.

بنابراین، حتی قبل از خرید یک دستگاه، گزینه هایی را در نظر بگیرید که در صورت خراب شدن آن وجود دارد

هنگام خرید یک دستگاه باید دو نکته مهم را در نظر بگیرید:

  1. قیمت دستگاه و مدت زمان ماندگاری آن و
  2. در دسترس بودن قطعات و تکنسین های واجد شرایط برای سرویس و تعمیر محصول تا بتواند به عملکرد مورد انتظار ادامه دهد.  

در برخی موارد، لگد زدن دستگاه به حاشیه خودرو منطقی به نظر می رسد، اما در موارد دیگر از نظر زیست محیطی، مالی (و در برخی موارد) از نظر احساسی مناسب است که دستگاهی را که در اختیار دارید نگه دارید و آن را تعمیر کنید.

واقعیت این است که دستگاه‌های اسپرسوساز که به خوبی نگهداری می‌شوند عمر طولانی دارند. تصویر زیر یک کاپوچینوی رویال Saeco است که بیش از ۱۰۰۰۰۰ قهوه درست کرده است.

اگرچه سه بار دیگ بخار تعویض شده است، اما به جرات می توان گفت که بازگشت سرمایه باورنکردنی است. این مشتری می‌گوید که عاشق قهوه‌ای است که دستگاه درست می‌کند، او آن را به عنوان یک اسب کار توصیف می‌کند و هرگز به جایگزینی آن فکر نمی‌کند، برای او، هزینه تعمیرات ارزشش را داشت.

رویال 100 هزار قهوه را نشان می دهد

Saeco Royal Cappuccino که بیش از ۱۰۰۰۰۰ قهوه درست کرده است

چه چیزی باعث می شود دستگاه های اسپرسوساز سوپراتوماتیک عمر طولانی داشته باشند؟

سه شرط اصلی برای اطمینان از سرمایه گذاری که در یک دستگاه اسپرسوساز انجام داده اید وجود دارد که سال ها لذت قهوه را برای شما به ارمغان می آورد:

  • نگهداری منظم به صورت تمیز کردن و رسوب زدایی،
  • اجتناب از دانه های بیش از حد روغنی قهوه ، و
  • خدمات حرفه ای که می تواند دستگاه شما را تنظیم کند و در صورت لزوم به روز رسانی های نرم افزاری لازم را انجام دهد

تمیز کردن و رسوب زدایی اسپرسوسازهای فوق اتوماتیک

به منظور اطمینان از کرایه های فوق خودکار خود در آزمون زمان، مطمئن شوید که از یک برنامه تمیز کردن منظم پیروی می کنید .  دفترچه های راهنمای کاربر دستورالعمل های واضح و دقیقی را برای هر مدل ارائه می دهد. این شامل تمیز کردن منظم (هر چند روز یکبار)، تعمیر و نگهداری هفتگی، و در نهایت، تمیز کردن کامل تر، از جمله رسوب زدایی است.

رسوب زدایی یکی از کارهایی است که در تعمیر و نگهداری دستگاه های اسپرسوساز نادیده گرفته شده است. با این حال، این مهم ترین وظیفه در تضمین طول عمر دستگاه شما است. این واقعاً بسیار ساده است و به حداقل زمان نیاز دارد.

همه ماشین ها در نقطه ای نیاز به رسوب زدایی دارند. معمولاً دستگاه‌های اسپرسوساز سوپراتوماتیک بسته به کاربرد و به طور خاص  سختی آب، هر، یک تا سه ماه یکبار نیاز به رسوب زدایی دارند.

رسوب زدایی فرآیند اجرای محلول رسوب زدایی از طریق دیگ داخلی، پمپ و شیرهای مختلف دستگاه اسپرسوساز است. برای رسوب زدایی یک دستگاه اسپرسوساز فوق خودکار، از محلول رسوب زدایی که به طور خاص برای تمیز کردن دستگاه های اسپرسوساز ساخته شده است، استفاده کنید. مزیت بزرگ دستگاه های اسپرسوساز فوق خودکار این است که اکثر آنها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که به شما دستور دهند و شما را در فرآیند رسوب زدایی راهنمایی کنند.

انواع رسوب زدا

سه نوع رسوب زدا در بازار وجود دارد :

  • پودر،
  • مایع، و
  • قرص ها

همه به یک اندازه موثر هستند. اگر از پودر استفاده می کنید، حتما بسته پودر را به طور کامل در ۳۲ اونس حل کنید. بطری آب گرم پس از حل شدن، می توانید محلول را در مخزن آب خود بریزید.

اگر از رسوب‌زدای مایع استفاده می‌کنید، می‌توانید مقدار آن را طبق دستور در ۳۲ اونس بریزید. آب گرم و مستقیماً در مخزن آب بریزید.

کلسیفایر مایع Saeco برای دستگاه های اسپرسوساز فوق اتوماتیک

هنگامی که محلول در دستگاه قرار گرفت، اعلان رسوب زدایی را در مدل خود فعال کنید. ظرفی را زیر میله بخار قرار دهید و در برخی واحدها یک ظرف نیز زیر دهانه های قهوه قرار دهید تا محلول گرفته شود.

توصیه می‌شود راهنمای کاربر خود را مرور کنید تا مطمئن شوید که رویه مناسبی را دنبال می‌کنید.

در پایان فرآیند رسوب زدایی، حتماً مخزن آب خود را بشویید و به دستگاه خود اجازه دهید یک تا دو مخزن آب شیرین پخش کند تا مطمئن شوید که تمام آثار رسوب زدا پاک شده است. همچنین توصیه می شود چند قهوه درست کنید و سپس بیرون بریزید.

روغنی بودن دانه های قهوه

دانه هایی که در دستگاه اسپرسوساز فوق خودکار خود استفاده می کنید می تواند به طور قابل توجهی بر طول عمر دستگاه شما و همچنین طعم قهوه شما تأثیر بگذارد. استفاده از لوبیاهای روغنی به مرور زمان باعث خرابی دستگاه های اسپرسوساز فوق خودکار می شود.  

به بسیاری از دانه‌ها برچسب «دانه اسپرسو» داده می‌شود تا مصرف‌کننده را در مورد روش دم کردن دانه‌ها مطلع کند. این تنها بخشی از اطلاعاتی را که مصرف کننده برای انتخاب آگاهانه در مورد حبوباتی که می خرند به آن نیاز دارد، می دهد. آنچه برای تعیین روغنی بودن آن باید بدانید این است که لوبیا چه مدت برشته شده است.

برشته شدن دانه های قهوه می تواند از روشن تا تیره متغیر باشد. دانه هایی که در محدوده متوسط ​​تا متوسط ​​تاریک برشته می شوند، برای تهیه اسپرسو مناسب هستند. هر چه لوبیا طولانی‌تر برشته شود، روغن بیشتری تولید می‌شود. لوبیاهایی که خیلی تیره هستند ظاهر بیرونی بسیار روغنی خواهند داشت. از لوبیاهایی که بر روی آنها برچسب کباب تیره نوشته شده است خودداری کنید.

به یاد داشته باشید، برچسب زدن، توضیحات و انتخاب کلمه روی محصولات بسیار ذهنی است. گاهی اوقات تنها راهی که می توانید از روغنی بودن لوبیا مطلع شوید این است که لوبیا را بخرید و خودتان آنها را بررسی کنید.

لوبیاهای بیش از حد روغنی  بر روی تمام اجزای دستگاه شما مانند قیف لوبیا و واحد دم کردن، بقایای چربی باقی می‌گذارند. با گذشت زمان، این باقیمانده روغنی چسبناک و صمغی می شود که می تواند باعث آسیب شود.

اگر از دانه های بیش از حد برشته یا روغنی یا برشته های واقعاً تیره استفاده کرده اید، حتما اجزای آن را تمیز کنید تا مطمئن شوید که دستگاه شما یک اسپرسوی عالی تولید می کند. واقعاً باید در نظر بگیرید که آیا کباب مورد استفاده واقعاً خیلی تیره است یا خیر.

واحد دم کردن یک سوپراتوماتیک نشان دهنده دانه های روغنی قهوه استفاده شده است
  قیف دانه روی دستگاه Saeco که در اثر استفاده از دانه های قهوه بسیار روغنی ایجاد شده است.

مراقبت از دستگاه اسپرسوساز خود در طول سال ها

هر یا دو سال، دستگاه شما می‌تواند از تنظیم استفاده کند. درست مانند ماشین‌ها از تنظیم منظم و بازرسی‌های چند نقطه‌ای و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، دستگاه اسپرسوساز شما نیز همین‌طور است.

به روز رسانی نرم افزار اهمیت ویژه ای دارد. درست مانند گوشی ها یا رایانه های ما، نرم افزار موجود در دستگاه های اسپرسوساز نیز نیاز به به روز رسانی دارد. اینجاست که ممکن است لازم باشد به یک متخصص آموزش دیده دسترسی داشته باشید.

مواردی که باید در هنگام جستجوی تکنسین های تعمیرکار واجد شرایط در نظر بگیرید

  1. مرکز خدمات یک مرکز خدمات مجاز است به این معنی که سازنده با این مؤسسه کار می کند و می داند که روی دستگاه های خود کار می کند. این مراکز خدمات همچنین دارای برنامه نویسان اختصاصی مورد نیاز برای به روز رسانی نرم افزار در دستگاه خواهند بود.
  2. تکنسین ها در کارخانه آموزش دیده اند. این بچه‌ها نکات و جزئیات دستگاه شما را می‌دانند.
  3. مرکز خدمات از قطعات اصلی مانند حلقه های O استفاده می کند.
  4. آنها از قبل به شما می گویند دقیقاً چه کاری با دستگاه شما انجام می دهند و برآوردی از هزینه ها ارائه می دهند.

این نکات را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که دستگاه شما در دستان خوبی است.

همیشه بهتر است به جای اینکه منتظر بمانید تا دستگاه شما گرد و غبار را کاملاً گاز بگیرد، تعمیرات پیشگیرانه انجام دهید. آیا واقعاً می توانید قهوه صبح خود را ننوشید؟

تعمیرات رایج دستگاه اسپرسوساز ارزش سرمایه گذاری را دارد

اسپرسوسازها ممکن است به دلیل فرسودگی ساده و استفاده در طول زمان نیاز به  تعمیر داشته باشند.  در اینجا برخی از مسائل رایج وجود دارد که ارزش سرمایه گذاری را دارند.

تعویض آسیاب

نشانگر : دستگاه شما قهوه ای ضعیف و قهوه ای آبکی به دلیل استخراج ضعیف تولید می کند. قهوه به همان قوام آسیاب نمی شود.

علت : دستگاه شما ۱۰۰۰۰ فنجان قهوه ساخته است (همانطور که روی پیشخوان مشخص شده است). جسم خارجی (سنگ، ریسمان) در داخل آسیاب نشسته است. لوبیاهای روغنی بر روی آسیاب بقایای صمغی باقی مانده اند.

نیاز به تعمیر: آسیاب ها باید تمیز یا تعویض شوند.

آسیاب کثیف گرفتگی یک دستگاه اسپرسوساز فوق خودکار

آسیاب در دستگاه Saeco که از زباله و روغن قهوه مسدود شده است.

کدهای خطا

نشانگر: یک کد خطا در صفحه نمایش شما ظاهر می شود. کدها از مدلی به مدل دیگر یا سازنده ای به تولیدی دیگر متفاوت است. برای درک معنای هر کد با راهنمای کاربر سازنده خود مشورت کنید.

علت:   نمی توان حدس زد که چه چیزی باعث ایجاد کد خطا شده است. با یک مرکز خدمات مجاز تماس بگیرید تا راهنمایی هایی در مورد نحوه روشن کردن دستگاه خود ارائه دهد. آنها اغلب می توانند به شما نکاتی را در مورد اینکه چه کاری می توانید برای پاک کردن کد انجام دهید به شما ارائه دهند.

تعمیر مورد نیاز:   ممکن است زمان تنظیم کلی باشد. برخی از مدل ها پس از چند سال نیاز به به روز رسانی نرم افزار دارند.

صفحه نمایش یک دستگاه اسپرسوساز فوق خودکار که کد خطا را نشان می دهد

بازسازی دریچه های بخار

نشانگر: دریچه بخار در حین دم کردن به طور مداوم نشتی دارد.

علت: آب مورد استفاده در دستگاه ممکن است آب سخت باشد. دستگاه به طور منظم یا مداوم رسوب زدایی نشده است.

تعمیر مورد نیاز: بازسازی یا تعویض شیرهای برقی یا بازسازی شیرهای مکانیکی. حتما سختی آبی را که استفاده می کنید با نوار تست آب بررسی کنید . اگر آب سختی دارید و می خواهید فواصل بین رسوب زدایی را طولانی کنید، توصیه می شود از فیلترهای آب موجود برای اکثر مدل ها استفاده کنید.

عدم فشار

نشانگر: قهوه خیلی کند جریان دارد یا اصلا جریان ندارد

علت: مطمئن شوید که در واحد دم‌جو انسداد وجود ندارد. اینجاست که داشتن یک سوپراتوماتیک با واحد دم کردن قابل جابجایی واقعا مفید است. ممکن است فیلترهای دستگاه دم‌جو وصل شده باشند. این می تواند زمانی ایجاد شود که قهوه را خیلی خوب آسیاب می کنید. از طرف دیگر، ممکن است انسداد در سیستم وجود داشته باشد که می تواند باعث شود پمپ با فشار کم کار کند. این نیاز به یافتن انسداد داخلی دارد.

تعمیر مورد نیاز:   جداسازی و تمیز کردن فیلتر روی واحد دم. یافتن هرگونه انسداد داخلی، تعویض هر لوله ای که ممکن است آسیب دیده باشد.

واحد دم کردن

واحد دم کردن Saeco با رنگ زرد نشان می دهد که در آن روغن کاری لازم است

 

نشت آب از دستگاه

نشانگر: آب روی پیشخوان.

علل: ممکن است خطوط تخلیه مسدود شده باشد. ممکن است یک خط یا اتصالات آسیب ببیند که منجر به نشت آب شود.

تعمیر مورد نیاز: تعویض خطوط، بررسی اتصالات.

قهوه سرد

نشانگر: دمای قهوه یا آب داغ کمتر از زمانی است که دستگاه نو بود.

علت: رسوب آهک در دیگ. سنسورهای دما به درستی کار نمی کنند.

تعمیر مورد نیاز:   دیگ را تعویض کنید.

اگر قصد خرید یک دستگاه فوق اتوماتیک را دارید، مطمئن باشید که سرمایه گذاری شما روی این دستگاه خوب است. با تعمیر و نگهداری منظم می توانید مطمئن باشید که دستگاه قهوه طعم عالی را برای سالیان متمادی ارائه می دهد. اگر و زمانی که دستگاه نیاز به تعمیر دارد، می توانید مطمئن باشید که قطعات جایگزین و تکنسین های واجد شرایط نیز در دسترس هستند.

همواره میتوانید لوازم یدکی و قطعات اسپرسوساز را از قطعه بانک تهیه نمایید.