تعمیر و نگهداری دستگاه قهوه ساز

 تعمیر و نگهداری دستگاه قهوه ساز

نگهداری و مراقبت
طعم قهوه شما مثل قبل نیست؟ یا دستگاه شما به طور کامل از کار افتاده است؟ اگرچه ممکن است به نظر برسد که این پایان خط برای یاور صبحگاهی شما است، اما هنوز ممکن است راه هایی برای نجات دستگاه شما وجود داشته باشد. بنابراین، قبل از اینکه به دنبال جایی برای بازیافت دستگاه قهوه خود باشید، این نکات نگهداری و تعمیر را امتحان کنید! از این طریق می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و به محیط زیست کمک کنید.

رسوب زدایی دستگاه قهوه ساز

اگر دستگاه قهوه شما هنوز کار می کند، اما قهوه شما طعم خوبی ندارد، وقت آن رسیده است که دستگاه قهوه خود را رسوب زدایی کنید! بسته به مدل شما، چند راه برای بررسی اینکه آیا دستگاه شما باید رسوب زدایی شود وجود دارد. در دستگاه‌های جدیدتر و با فناوری پیشرفته‌تر، ممکن است چراغی وجود داشته باشد که وقتی زمان رسوب زدایی دستگاه قهوه‌تان فرا می‌رسد روشن می‌شود. برای ماشین‌های قدیمی‌تر یا کم‌پیچیده‌تر، احتمالاً متوجه بقایای سفید گچی در داخل کاراف خواهید شد، یا قهوه‌تان ممکن است کمی مزه دار شود.

برای رسوب زدایی دستگاه خود، با شستن کاراف و حذف هرگونه تفاله قهوه و فیلتر شروع کنید. در مرحله بعد، کاراف خود را با مقدار مساوی سرکه سفید و آب پر کنید، سپس این مخلوط را در ظرف آب دستگاه قهوه ساز خود بریزید. دستگاه خود را روشن کنید، سپس هنگامی که به نیمه رسید، دستگاه خود را متوقف کنید و بگذارید تقریباً یک ساعت بماند. پس از یک ساعت، دستگاه خود را دوباره روشن کنید و اجازه دهید چرخه به پایان برسد. کاراف را خالی و تمیز کنید، سپس قهوه ساز خود را با آب پر کنید و آن را روشن کنید. اجازه دهید چرخه به پایان برسد، سپس حداقل دو بار دیگر با آب شیرین اجرا کنید. این کار سرکه ماندگار را از قهوه ساز شما پاک می کند.

گاهی اوقات یک رسوب زدایی ساده می تواند کار جادویی داشته باشد، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چرا دستگاه شما مشکل دارد، ابتدا آن را امتحان کنید.

 

تعمیر دستگاه قهوه ساز شما

اگر مشکل دستگاه قهوه ساز شما احتمالاً یک مشکل مکانیکی است، در ادامه راه های رایج برای عیب یابی تعمیر را بخوانید. یادداشت بردار! قبل از اینکه هر گونه راه حلی را امتحان کنید – مهم است که هنگام عیب یابی از وصل بودن یا نبودن دستگاه به برق آگاه باشید. برای شروع بهتر است قبل از هر گونه جداسازی دستگاه خود را خاموش و از برق بکشید. همچنین، حتماً قبل از جداسازی دستگاه، گارانتی دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن را باطل نکنید.

چک کردن کلید روشن/خاموش

این احتمال وجود دارد که کلید روشن/خاموش دستگاه قهوه ساز شما خراب شده باشد. برای آزمایش اینکه آیا این مشکل است، با برداشتن پانل که کلید روشن/خاموش را احاطه کرده است، شروع کنید. از اینجا می توانید بررسی کنید که آیا سوئیچ مشکل دارد یا خیر. سیم های شل، آسیب آب یا آسیب قابل مشاهده به خود سوئیچ را بررسی کنید. اگر سوئیچ آسیب دیده به نظر می رسد، می توانید یک سوئیچ جدید سفارش دهید و آن را تعویض کنید. راهنمای دقیق‌تری برای آزمایش و تعویض کلید روشن/خاموش خود را می‌توانید در اینجا پیدا کنید (شما به یک مولتی متر در دسترس نیاز دارید).

 

تست مشکلات ترموستات

ترموستات برقی را که عنصر گرمایش را گرم می کند کنترل می کند. برای بررسی مشکل ترموستات، با تخلیه آب یا تفاله قهوه از دستگاه شروع کنید. سپس دستگاه را برگردانید و پانلی را که قسمت پایینی دستگاه را پوشانده است بردارید. اکنون، باید بتوانید ترموستات را ببینید.

لوازم یدکی و قطعات قهوه ساز را از قطعه بانک بخواهید.

محل قرارگیری ترموستات دستگاه قهوه ساز

با استفاده از تستر تداوم یا مولتی متر، یک پروب را در دو طرف ترموستات قرار دهید. اگر آزمایش عدم تداوم را نشان داد، باید ترموستات را تعویض کنید.

این ویدئو نحوه تعویض ترموستات قهوه ساز خود را نشان می دهد:

 

دستگاه قهوه فراتر از تعمیر؟ بازیافتش کن

اگرچه تعمیر و نگهداری می تواند به افزایش عمر دستگاه قهوه ساز شما کمک کند، اما ممکن است دستگاه شما قابل تعمیر نباشد. اگر چنین است، به یاد داشته باشید که آن را به نزدیکترین محل بازیافت لوازم کوچک و ابزار برقی خود ببرید. آیا می دانستید که ElectroRecycle بیش از ۲۵۰ مکان تحویل رایگان در بریتیش کلمبیا دارد؟ در وب سایت ما یک سایت مجموعه نزدیک خود را جستجو کنید.

ElectroRecycle همچنین در تعدادی از رویدادهای مجموعه پاپ آپ در طول سال شرکت می کند. بنابراین اگر سایت مجموعه دائمی را در نزدیکی خود نمی بینید، صفحه رویدادهای ما را برای رویدادهای آینده در جامعه خود بررسی کنید!