تفلون پلوپز خراب شده چکار کنیم ؟

بازسازی ظروف تفلون

بازسازی

اگر تفلون پلوپز خراب شود چه کار کنیم؟

 

اگر تفلون پلوپز خراب شود چه کار کنیم؟ پلوپز برقی وسیله‌ای است ظرفیت‌های مختلفی دارد و به راحتی برنج را آماده می‌کند و همین سهولت در استفاده باعث شده که در اکثر منازل، رستوران‌ها و هتل‌ها از آن استفاده شود.

ما در این مقاله سعی کریدم شما را در شناسایی و رفع عیب هر نوع پلوپز یاری کنیم. چسبیدن برنج در پلوپز یکی از مشکلاتی است که شاید برخی از شما با آن درگیر باشید.

هر کسی که در پلوپز برنج درست می‌کند دوست دارد که برنج را به صورت کیکی و سالم خارج کند و چون اگر برنج به پلوپز بچسبد قطعاً منظره جالبی نیست.

اما چه عواملی باعث چسبیدن برنج در پلوپز می‌شود و چگونه می‌توان از این موضوع جلوگیری کرد؟

اگر می‌خواهید پاسخ این سوال‌ها را بدانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. بازسازی قابلمه را به سنتر سرویس  بسپارید تا با کمترین هزینه ظروف تفلون شما را مثل روز اول تعمیر کنند.

 

  • تاریخچه پلوپز
  • آیا تفلون پلوپز قابل بازسازی است؟
  • اصول نگهداری از پلوپز
  • چرا غذا به پلوپز می چسبد؟
  • چرا تفلون پلوپز از بین می‌رود؟
  • آیا می‌توان این ظروف را بازسازی کرد؟
  • برای بازسازی تفلون چکار کنیم؟

 

تاریخچه پلوپز

 

در سال ۱۹۳۸ میلادی شرکت آمریکایی دوپونت یک ماده پلیمری به اسم پلی تترا فلوئورواتیلن به نام تفلون وارد بازار کرد. این ماده پوشش نچسب و عایق الکتریسیته داشت که مقاومت حرارتی و شیمیایی بالایی داشت.

تفلون یک پوشش مجاز است که بالاترین ضریب نچسبی را دارد و در ظروف پخت غذا به‌کار می‌رود و تأییدیه اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا را دارد.

 

آیا تفلون پلوپز قابل بازسازی است؟

می‌توانید برای صرفه جویی ظروف تفلون خود را بازسازی کنید. نوع ماده‌ای که سنتر سرویس برای بازسازی تابع به کار می‌برد و شیوه کار این تیم مورد تأیید وزارت بهداشت است.

ما با بهترین مواد تفلون پلوپز را به صورت اصولی و بهداشتی تعمیر می‌کنیم. اگر ظروف تفلون پلوپز شما خاصیت نچسب بودن خود را از دست داده یا بر اثر ضربه قسمتی از پوشش تفلون آن ریخته به جای صرف هزینه گزاف برای خرید مجدد این وسیله برقی گران‌قیمت و کارآمد باسنتر سرویس تماس بگیرید تا بهترین اصول نگهداری از پلوپز را به شما آموزش دهند و تفلون آسیب دیده شما را مثل روز اول بازسازی نمایند
پلوپز تشکیل شده از یک دیگ، دسته، درپوش، پایه، بدنه‌ خارجی، المنت، ترموستات، نمایشگر، لامپ است. دیگ پلوپز از جنس آلومینیوم یا ورقه‌های کروم است.

پوشش داخلی دیگ با مواد نچسبی مثل تفلون ساخته شده تا از چسبیدن برنج به دیواره‌ دیگ جلوگیری کند. این دیگ در یک دستگاه یا محفظه قرار دارد و قسمت خارجی محفظه از جنس استیل و مقاوم در برابر گرما و حرارت است. هیتر یا گرم کننده و المنت و برد و سنسور وظیفه گرم کردن و پخت‌وپز را به عهده دارد.

 

چرا غذا به پلوپز می چسبد؟

 

اگر تفلون پلوپز خراب شود چه کار کنیم؟

اگر تفلون پلوپز خراب شود چه کار کنیم؟

 

اگر برنج به پلوپز می‌چسبد شاید به دلیل عدم مراقبت صحیح از دیگ پلوپز باشد. اگر هنگام خالی کردن برنج از پلوپز و یا هنگام هم زدن برنج از کفگیر یا قاشق نامناسب استفاده کنید در مدت کوتاهی کف دیگ خش‌دار شده و خاصیت تفلون خود را از دست می‌دهد و برنج به دیگ پلوپز می‌چسبد.

پس باید از پلوپز به درستی مراقب کنید تا آسیب نبیند. برای هم زدن برنج از وسایل تیز و فلزی استفاده نکنید. هنگام شستن دیگ پلوپز از یک اسفنج نرم استفاده کنید تا برنج در پلوپز به کف یا دیواره دیگ نچسبد و به راحتی جدا شود و شما یک برنج قالب زیبا داشته باشید.

 

چرا تفلون پلوپز از بین می‌رود؟

 

بعد از گذشت مدتی با استفاده مدام از ظروف نچسب می‌بینید که پوشش تفلون پوسته پوسته شده یا خواص نچسب لازم را ندارد. در این مواقع استفاده از ظروف توصیه نمی‌شود و باعث بروز بیماری شما و اعضای خانواده‌تان می‌شود. چون هنگام پخت غذا به مرور پوشش تفلون آن وارد مواد خوراکی می‌شود.

پوشش‌های تفلون و سرامیک و گرانیت به خودی خود ضرری ندارند آنچه که مضر است استفاده از ظرفی است که پوشش آن فرسوده یا دچار خراش شده است. پس در نگهداری ظروف تفلون نهایت دقت را داشته باشید و اگر پوشش تفلون دچار خراش شد هرگز از آن استفاده نکنید.

 

آیا می‌توان این ظروف را بازسازی کرد؟

 

اگر تفلون پلوپز خراب شود چه کار کنیم؟

اگر تفلون پلوپز خراب شود چه کار کنیم؟

 

بله درست مثل تولید ظروف تفلون نو فرایند بازسازی قابلمه و تابه تفلون کاملاً بهداشتی است. به این صورت که پوشش قبلی کاملاً از بین رفته و به سطح خام فلز می‌رسیم.

بعد نوبت به پوشش دهی مجدد تفلون و گرانیت می‌رسد که هیچ ضرری برای سلامتی مصرف کنندگان ندارد. تعمیر تفلون و بازسازی تفلون در سنتر سرویس با مرغوب‌ترین مواد و بهترین کیفیت انجام می‌شود.

 

برای بازسازی تفلون چکار کنیم؟

 

طور کلی در استفاده از ظروف تفلون، چدن، سرامیک و گرانیت کیفیت پوشش داخل ظروف خیلی مهم است و در کارایی ظرف و سلامت خانواده تأثیر دارد. برخی محصولات و ظروف موجود در بازار کیفیت لازم را ندارند در نتیجه در مدت کوتاهی پس از استفاده مشاهد می‌کنید که پوشش تفلون  پوسته پوسته شده است.

اگر در بازسازی ظروف تفلون فرایند درست اجرا شده و از مواد اولیه تفلون استاندارد استفاده شود هم خطری برای مصرف کننده نخواد داشت هم از نظر هزینه کاملاً مقرون‌به صرفه است.

در مجموع تعمیر ظروف تفلون اساساً مشکلی ندارد زیرا در فرایند آن پوشش قبلی به هیچ وجه قابل ترمیم نیست و پوشش قبلی کاملاً خارج شده و به سطح خام فلز می‌رسم.

پس به جای استفاده از ظروف مستعمل تفلون و خراش دیده که تهدیدی جدی برای سلامتی است بازسازی مجدد ظروف تفلون با استفاده از مواد اولیه استاندارد بسیار مفیدتر برای سلامتی و اقتصاد خانواده است .

سنتر سرویس مرکز معتبر در بازسازی تفلون و تعمیر ظروف چدن

 

شما می‌توانید انواع ظروف چدن، تفلون، گرانیت و.. را برای تعمیر و بازسازی در چندین رنگ زیبا و با ضمانت مناسب به مرکز سنتر سرویس بسپارید. همه مواد گرانیت و چدن این مرکز دارای دوام و کیفیت بالایی هستند که توانسته اعتماد مشتریان زیادی را به این مجموعه جلب کند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کنید. کارشناسان ما در سنتر سرویس آماده هستند تا با توجه به تجربیات خود شما را در زمینه تعمیر تفلون و بازسازی انواع ظروف نچسبی که دارید به خوبی راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذارند.

چگونه  با سنتر سرویس برای بازسازی ظروف تفلون و چدن و گرانیت تماس بگیریم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت : سنتر سرویس و مشاهده آدرس و ساعت کاری به این مرکز مراجعه فرمایید همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس مرکز سنتر سرویس تماس بگیرید

صبر کنید تا ظرف شما سرد شود سپس هر نوع مواد غذایی با حوله کاغذی یا یک دستمال نرم کاملا پاک کنید. هرگز از اجسام فلزی در قابلمه تفلون استفاده نکنید. اجسام فلزی روی تفلون خراش ایجاد می‌کند و باعث از بین رفتن کفی تفلون می‌شوند. برای خالی کردن غذای مانده از درون تفلون از کفگیر یا قاشق چوبی یا کائوچو استفاده کنید.

هرگز درون ظرف تفلون داغ آب نریزید یا آن را در آب قرار ندهید. ظرف تفلون باید به قدری خنک شود که بتوانید با دست آن را لمس کنید. ظرف تفلون را در سینک با آب گرم خیس کنید. روی یک اسکاج نرم چند قطره مایع ظرفشویی بریزید و ظرف تفلون را با آن تمیز کنید.

سپس آن را با آبکشی کرده تا مواد شوینده روی آن را از بین برود. دقت داشته باشید که برای شستشو و تمیز کردن قابلمه تفلون هرگز از تمیز کننده‌های قوی که خورنده هستند مثل وایتکس استفاده نکنید. این مواد به کفی تفلون آسیب وارد می‌کنند.