دنیای لوازم خانگی

القاء چیست؟

اجاق گاز با سریعترین روش گرمایش و تمیز کردن سریعتر. القایی برای کسانی از ماست که می‌خواهیم آشپزخانه‌مان همیشه جدید به نظر برسد یا در آشپزی جدی هستیم و به خصوص کسانی که هر دو را می‌خواهند. القایی شخصاً روش گرمایش مورد علاقه من است زیرا کارایی، کنترل صاف را ارائه می دهد و تمیز کردن آن بسیار آسان است. وقتی برای اولین بار یک اجاق گاز القایی را می بینید، به راحتی می توان آن را به عنوان یک اجاق گاز برقی دیگر رد کرد، اما اشتباه می کنید. در حالی که ممکن است ظاهر شیشه‌ای براق مشابهی داشته باشند، عملکرد و نگهداری از بسیاری جهات متفاوت است. در Appliance World یکی از همکاران یا سرآشپزهای فروش ما با کمال میل به شما نمایشی زنده در مورد نحوه عملکرد القایی ارائه می دهد، زیرا ما چندین مارک اجاق گاز القایی را در آشپزخانه های خود به نمایش می گذاریم.

 

با توجه به روش گرمایش، تمیز کردن اجاق گاز القایی بسیار ساده تر است و کنترل دما به اندازه اجاق گازی پاسخگو است و در عین حال بسیار کارآمدتر از هر دو است. یک اجاق برقی سنتی با گرم کردن کویل کار می کند، سپس شروع به درخشش نارنجی یا قرمز می کند. همانطور که الکتریسیته بیشتری از این سیم پیچ عبور می کند، به نوبه خود شیشه را گرم می کند. از آنجا حرارت به قابلمه یا تابه و در نهایت غذای شما اعمال می شود. تنظیم دقیق سطح گرما دشوار است زیرا گرما چندین بار از طریق این فرآیند منتقل می شود. این همچنین باعث می شود که اجاق برقی برای اینکه بخواهید قابلمه یا ماهیتابه شما از حرارت زیاد به حرارت کم یا متوسط ​​برود، کافی نباشد زیرا سیستم خنک کننده واقعی وجود ندارد و فقط می توانید میزان برق دریافتی سیم پیچ را تنظیم کنید. حتی با چندین لایه، اجاق برقی شما حدود ۷۵ درصد از انرژی خود را به قابلمه یا تابه شما مصرف می کند. هر کسی که تا به حال صاحب یک اجاق گاز برقی بوده است می داند که چقدر راحت کثیف می شود و پاک کردن کامل لکه ها تقریباً غیرممکن است، حتی با استفاده از پاک کننده های تخصصی و تیغ.

 

تیغه

هنگام استفاده از اجاق گاز، کنترل بهتری دارید زیرا می توانید مقدار آن را تنظیم کنید گازی که با سوپاپ آزاد می شود و به میزان گرمایی که به ظروف شما وارد می شود واکنش فوری دارد. در حالی که یک اجاق گاز گازی ممکن است کنترل عالی داشته باشد، کارایی آن جایی است که فاقد آن است. بسیاری از برندها به این می بالند که مشعل ها چقدر قدرتمند هستند و چقدر گرما می توانند پخش کنند، در حالی که این اعداد ممکن است چشمگیر به نظر برسند

فقط حدود ۴۰٪ از حرارت در واقع به قابلمه یا تابه منتقل می شود. وقتی صحبت از تمیز کردن اجاق گاز به میان می آید، باید مراقب رنده ها باشید وگرنه به مرور زمان سایش و استفاده را به راحتی نشان می دهند. بسته به سطح شما در زیر مشعل ها، چه مینای چینی یا فولاد ضد زنگ، برای حفظ ظاهری کاملاً جدید نیز به تمیز کردن روزانه یا مکرر نیاز دارد.

یک اجاق گاز القایی به جای مشعل در زیر سطح شیشه ای خود آهنربا دارد. یک جریان متناوب از آهنربا به ظروف پخت و پز منتقل می شود، زمانی که یک قابلمه یا ماهیتابه حاوی فلز آهنی (که هر چیزی حاوی آهن و اکثر فولادهای ضد زنگ است) این انرژی الکتریکی ظرف فلزی را گرم می کند، به این معنی که ظرف شما منبع حرارت است. آزمایش ظروف پخت و پز با استفاده از یک آهنربای استاندارد آشپزخانه در کف قابلمه یا تابه بسیار ساده است،

اگر بچسبد روی یک اجاق گاز القایی کار می کند. این بدان معناست که وقتی پختن ۹۰ درصد یا بیشتر از انرژی تولید شده، غذای شما را گرم می کند، به جای تکیه بر روش گرم کردن مستقیم که به منبع حرارتی برای گرم کردن ظروف اولیه نیاز دارد. از آنجایی که می توانید میزان انرژی مصرفی آهنربا هنگام کاهش گرما را کنترل کنید، واکنش فوری است و مصرف کلی انرژی کمتر از یک اجاق برقی سنتی است. حتی گرم کردن تابه هنگام استفاده از القایی بسیار سریعتر است و می تواند در زمان جوشاندن یک قابلمه آب در زمان شما صرفه جویی کند.

القاء-چگونه-۱

به عنوان یک اقدام ایمنی، اگر مقدار زیادی آب داخل قابلمه بریزید و آب روی سطح بریزد، اجاق گاز القایی این موضوع را حس کرده و خاموش می شود. برخی از ما که دارای محدوده گاز هستند، تقریباً همه یک دوست یا یکی از اعضای خانواده به کنترل اجاق گاز تکیه داده‌اند، یا حتی کودکان خردسالی که دوست دارند وسایل را روشن کنند، و در عرض چند ثانیه صدای کلیک را می‌شنوید، زیرا ممکن است باعث شعله‌ور شدن مشعل شود. متأسفانه حتی در برخی از خانه ها آتش سوزی زمانی شروع شده است که چیزی قابل اشتعال روی اجاق گاز مانند جعبه پیتزا باقی بماند. با القایی، حتی اگر اجاق گاز را روشن کنید، تا زمانی که یک تابه روی سطح آن قرار نگیرد، حرارت ایجاد نمی شود.

اگر به طور تصادفی ظرف خالی را روی سطح بگذارید و آن را روشن کنید، وقتی خیلی داغ شد، برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، خاموش می شود.

آشپزی القایی

 

دلیل دیگری برای در نظر گرفتن القاء بر سایر اشکال پخت و پز، در دسترس بودن است. در لانگ آیلند، و بسیاری از مناطق دیگر در سراسر کشور، گاز به راحتی در دسترس نیست و هزینه وارد کردن آن به خانه شما می تواند بیش از حد باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد اجاق‌های القایی، لطفاً به یکی از نمایشگاه‌های Appliance World مراجعه کنید و با یکی از همکاران فروش آموزش دیده یا یکی از سرآشپزهای ما صحبت کنید. آنها می توانند توضیح کاملی در مورد نحوه عملکرد القاء و مزایای آن برای شما ارائه دهند و در عین حال به شما نشان دهند که استفاده از آن چقدر ساده است.