علت های داغ شدن موتور جاروبرقی 

 جارو برقی خانه های ما را مرتب و تمیز نگه میدارد. با گذشت زمان و استفاده بیش از حد از آن، موتور جارو برقی کم کم قدرت اولیه ی خود را از دست می دهد که باعث تحلیل رفتن قطعات دیگر و ضعیف ساختن مکش جارو برقی می شود.

همانطور که موتور در تلاش برای انجام کار خود می باشد، داغ و داغ تر شده، در نهایت بیش از حد گرم می شود. در نتیجه بیش از حد داغ شدن موتور جاروبرقی، بویی غیر عادی و ناخوشایند را استشمام می کنید و جارو برقی برای مکش بالا و کارکرد مجدد قدرت پیدا نمی کند. اغلب این اتفاقی موقتی است؛ شما می توانید برای تعمیر جاروبرقی و جلوگیری از ایجاد مجدد این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید.

بررسی علت های داغ شدن موتور جاروبرقی

خالی کردن و تعویض کیسه

پس از هر بار استفاده کیسه ی جارو برقی را تمیز کنید (حتی هنگام جارو کردن اگر متوجه شوید کیسه تقریبا پر شده است) یا وقتی در صورت پر شدن ۷۵ درصد از کیسه، جارو برقی شما نیاز به یک کیسه فیلتر داشته باشد. زمانی که مخزن یا کیسه فیلتر بیش از حد پر می شود، گرد و غبار و خاک داخل آن سرریز شده و به قطعات داخلی جارو برقی نفوذ می کند؛ بنابراین مانع مکش بیشتر و پر قدرت تر جارو برای کشیدن آشغال ها می شود. برخی اوقات ممکن است این آشغال ها در داخل، جلوی مکش جارو را بگیرد یا روی موتور جارو برقی انباشته شوند، که در هر دو صورت باعث داغ شدن موتور جارو برقی  می شود. پاک کردن آشغال ها و گرد و غبار کمک می کند تا جارو برقی دوباره به کار بیافتد و از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

بررسی خرطومی و برس ها

جارو را از وجود هر نوع مانعی چک کنید. تمام قطعات خرطومی و برس ها را برای وجود هر نوع خاک، مو، آشغالی بررسی کنید. برس ها را برای وجود هر نوع نخ، مو، کرک فرش، حتی اسباب بازی های ریزی که ممکن است برس جاروبرقی آن را به خود بگیرد و آن را از چرخش درست بر روی سطح باز دارد، به خوبی بررسی کنید. این نوع موانع از جریان هوای مناسب درون خرطوم و دستگاه مکش جارو جلوگیری می کند، بنابراین باعث داغ شدن موتور جاروبرقی می شود. موانع را از بین ببرید و راه جریان هوا را آزاد کنید و جاروبرقی را دوباره روشن کنید و به کار بیاندازید.

چک کردن تسمه موتور

تسمه را چک کنید که بر روی غلتک برس قرار گرفته باشد. موتور، تسمه را می چرخاند ( همراه با مکش جاروبرقی)، که خود باعث چرخش برس غلتکی می شود. همچنین تسمه با گذشت زمان، استفاده بیش از حد یا به سادگی به دلیل ایراد داشتن محصول از کارخانه تولید کننده، پاره می شود. وقتی تسمه ای پاره می شود، ممکن است دور موتور خیلی بالا رود، تا جایی که تسمه و غلتک دیگر در برابر موتور تاب نیاورند. یک موتور بیش از حد کار کرده بیش از حد داغ می کند. برای کمک به حل این مشکل تسمه ی کش آمده یا پاره شده را تعویض کنید.

چک کردن فیلتر هوا

فیلتر هوا را چک کنید. فیلتر های هوا در جاروبرقی های مختلف در مکان های متفاوتی قرار دارند. کار فیلتر هوا تمیز کردن هوایی که از طریق مکش جاروبرقی جریان دارد و از بین بردن هر نوع دوده، گرد و خاک و مویی که در مسیر کارکرد خود می یابد، است. با هر نوع فیلتر هوایی، با گذشت زمان فیلتر هوای جاروبرقی پر، کثیف یا مسدود می شود و سرعت یا مکش جریان هوا هم کاهش می یابد. هنگامی که این اتفاق می افتد، موتور برای به جریان در آوردن هوا از حد نرمال خود بیشتر کار می کند. سپس موتور بیش از حد گرم می شود. برای حل این مشکل فیلتر هوا را با یک پارچه ی مرطوب تمیز کنید. سپس اجازه دهید کاملا خشک شود.

خنک کردن شدن موتور جاروبرقی

اجازه دهید تا جاروبرقی خنک شود. پس از انجام مراحل نگهداری و تمیز کردن، مهم ترین چیز این است که اجازه دهید موتور خنک شود. با داغ شدن موتور جاروبرقی معمولا به درستی کار نمی کند، و بیشتر جاروبرقی ها مجهز به ابزار هایی خاص در داخل دستگاه هستند که در هنگام داغ شدن بیش از اندازه ی موتور برای جلوگیری از آسیب جدی و هر نوع اتفاق ناگوار، به طور خودکار آن را خاموش می کنند. هنگامی که مراحل تعمیر و نگهداری انجام شد و جاروبرقی خنک شد، باید یکبار دیگر به طور معمول روشن و کار کند.

هوم اپلیانس مرکز تعمیرات جاروبرقی 

لوازم یدکی جاروبرقی را از قطعه بانک بخواهید

  •