عیب یابی دستگاه اسپرسوساز

عیب یابی دستگاه اسپرسوساز

راهنمای عیب یابی اساسی برای دستگاه های اسپرسوساز

ما بیشتر در مورد ماشین های تجاری صحبت می کنیم ، اگرچه برخی از اقدامات خوب در مورد ماشین های خانگی نیز اعمال می شود .

تمیز کردن

این یک واقعیت است که مشکلات بیشتری در اثر تمیز کردن ضعیف نسبت به خرابی واقعی دستگاه ایجاد می‌شود، بنابراین یک روال روزانه ساده در کنار حفظ کیفیت قهوه به دستگاه کمک می‌کند.

سبد فیلتر

روزانه در آب گرم تمیز کنید. روش معمول این است که سبدهای فیلتر را به مدت یک شب در آب داغ و مواد شوینده مانند Puly Caff خیس کنید تا رسوبات حل شود.

سرگروه

هر روز صبح تمیز کنید. یک قاشق چای خوری از پاک کننده Grouphead مانند Puly Caff را در یک سبد فیلتر کور در پورتافیلتر خود قرار دهید. پورتافیلتر را به گروه وصل کنید. سوئیچ تحویل قهوه را حدوداً روشن کنید. ۱۰ ثانیه، چند ثانیه توقف کنید و دوباره بدوید. این کار را ۴ بار انجام دهید. پورتافیلتر را بردارید و آبکشی کنید سپس دوباره روی دستگاه بگذارید و سوئیچ تحویل قهوه را به مدت ۱۰ ثانیه روشن کنید، پورتافیلتر را خاموش کنید و آبکشی کنید و این کار را ۴ بار تکرار کنید. همچنین به انجام این ” سرافشانی پشت ” در طول روز بدون مواد شوینده کمک می کند.

این عمل را فقط در صورتی انجام دهید که دستگاه شما مجهز به شیر برقی سه طرفه باشد  که امکان فلاشینگ برگشتی از پورتافیلتر را از سرگروه به سینی چکه فراهم می کند . اساساً نمی‌توانید ماشین‌ها را بک فلاش کنید مگر اینکه معادل یک گروه E61 باشد.

نازل بخار

نازل های بخار باید همیشه تمیز نگه داشته شوند. هنگام کف کردن شیر، چوب بخار را با یک پارچه مرطوب تمیز پاک کنید ، پس از پایان کار، چوب را با بخار شدید تمیز کنید تا شیر در نوک آن پاک شود . اگر متوجه شدید که همه جت های بخار کار نمی کنند، از یک گیره کاغذ برای پاک کردن کوتاه مدت استفاده کنید، اما نوک آن را بردارید و در صورت امکان با مواد شوینده مانند Puly Milk تمیز کنید.

نرم کننده آب

اگر در منطقه خود آب سخت دارید، باید یک فیلتر آب اختصاصی نصب کنید. رسوب گیری در دستگاه های قهوه ساز مشکلی پرهزینه است و تعویض فیلترها به طور منظم مطابق با حجم آبی که استفاده می کنید ضروری است.

راهنمای عیب یابی

مسئله علت احتمالی راه حل ممکن
بدون برق برای ماشین کلید روشن/خاموش در موقعیت اشتباه قرار دارد بسیاری از ماشین ها دارای کلیدهای برق هستند که می توانند در بیش از یک موقعیت قرار گیرند. معمولاً یک چراغ زمانی را نشان می دهد که برق عنصر فعال می شود.
فیوز در منبع تغذیه دستگاه منفجر شده است چندین بخش از یک ماشین می تواند در قطع برق نقش داشته باشد. یک حلقه در المنت یا یک سیم پیچ دریچه الکتریکی مورد علاقه است.
کلید حرارتی ایمنی دستگاه قطع شده است نه همه، بلکه بسیاری از ماشین‌ها دارای یک بریدگی ایمنی هستند که در صورت داغ شدن بیش از حد دستگاه، قطع می‌شود. در ماشین‌های خانگی و همچنین در بسیاری از آگهی‌های تجاری رایج‌تر است.
دستگاه قهوه را پخش نمی کند یا خیلی آهسته پخش می کند قهوه را خیلی ریز آسیاب کنید یا خیلی محکم بسته بندی کنید تا آب از داخل سبد عبور کند دسته را بردارید و فشار دهید تا قهوه درست شود، اگر آب خوب جاری شد، آسیاب قهوه خیلی خوب تنظیم شده است یا دسته مسدود شده است و باید تمیز شود.
مشکل تامین آب بررسی کنید منبع آب اصلی قطع نشده یا فیلتر آب مسدود نشده است.
شیر برقی برای تامین آب کار نمی کند غیر معمول نیست که کثیفی در منبع آب باعث مسدود شدن دریچه ای شود که باز می شود تا آب وارد دستگاه شود.
مشکل پمپ پمپ ها و سر پمپ ها به طور منظم خراب می شوند، معمولاً می توانید از صدایی که پمپ ایجاد می کند متوجه شوید که مشکل اینجاست.
سر گروه با مقیاس مسدود شده است در یک ماشین خانگی که محلول رسوب زدایی را در دیگ اجرا می کند ممکن است کمک کند. برای آگهی‌های بازرگانی، جت‌های هد گروه احتمالاً باید برداشته و تمیز شوند.
شیر برقی گروهی کار نمی کند اگر هنگام فشار دادن دکمه برای تهیه قهوه، صدای کلیک شنیدید اما آب ظاهر نشد، دریچه الکتریکی باز نشده است و احتمالاً باید جدا و تمیز شود.
عدم نظافت قهوه بسیار روغنی است و این روغن در هد گروه، سبدها و در پورتافیلتر جمع می شود. تمام قسمت هایی که با قهوه در تماس هستند را به طور منظم با یک چربی گیر مانند Puly Caff تمیز کنید.
قهوه خیلی سریع پخش می شود آسیاب قهوه خیلی درشت است. آسیاب خود را طوری تنظیم کنید که دانه های قهوه ریزتر شوند. از قهوه ای که در حالت خوابیده و خشک شده است استفاده نکنید.
قهوه از کناره‌ی پورتافیلتر نشت می‌کند و دانه‌های قهوه در فنجان فرو می‌روند عدم استفاده از برس برای تمیز کردن مهر و موم گروه هنگام تهیه قهوه، مهم است که قبل از قرار دادن دستگاه، دانه های شل را از لبه سبد جدا کنید، در غیر این صورت به درستی آب بندی نمی شود.

لوازم یدکی و قطعات قهوه ساز را از قطعه بانک بخواهید.

هم اپلیانس مرکز تخصصی تعمیرات اسپرسوساز
سبدهای فیلتر قدیمی هستند و در اثر برخورد با سطح سخت فرو رفته اند سبدهای فرورفته فیلتر را تعویض کنید تا فشار تولید شده توسط دستگاه را حفظ نکنند.
مهرهای گروه قدیمی و فرسوده هستند و نیاز به تعویض دارند مهر و موم گروه باید حداقل یک بار در سال تعویض شود. مهر و موم ها به دلیل فشرده شدن مداوم و عملکرد در دمای بالا به مرور زمان سخت می شوند.
آب کثیف زیر دستگاه پیدا شد شلنگ تخلیه یا خروجی از کاسه تخلیه مسدود شده است اگر شیلنگ تخلیه در یک لوله ایستاده است، مطمئن شوید که انتهای شلنگ برای جلوگیری از زهکشی گیر نکرده است. اگر در یک سطل، انتهای شیلنگ نباید در آب باشد. عمل خوبی است که محلول چربی‌گیر Puly Caff حل شده را در سینی چکه‌کن بریزید.
آب تمیز زیر دستگاه پیدا شد نشت از هر جایی لوله های زیادی برای حمل بخار و آب به دور دستگاه وجود دارد تا مشخص شود که مشکل کجاست که لازم است قسمت بالایی دستگاه را بردارید.
بدون آب گرم یا بخار دستگاه به فشار عملیاتی نرسیده است تا زمانی که فشار کافی در دیگ آب گرم وجود نداشته باشد، دستگاه شما بخار یا آب گرم پخش نمی کند. اگر آب داغ و بخار وجود ندارد، بررسی کنید که نازل با شیر مسدود نشده باشد.
آب از نازل بخار خارج می شود دیگ بیش از حد پر شده است اگر دستگاه سطح آب را در دیگ تشخیص ندهد، بیش از حد پر شده و سرریز می شود. مشکل رایج تجمع رسوب یا کثیفی روی پروب تراز است.

موارد فوق فقط چند نکته کلی در مورد مشکلات رایج در دستگاه های قهوه ساز اسپرسو هستند. بسیاری از مشکلات را می توان توسط اپراتور برطرف کرد، اما برخی دیگر به یک مهندس قهوه ساز محلی نیاز دارند.