چرا بخار اتوبخار قطع شده است

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خانگی

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خانگی

اتو بخار شما در تمام مدت به خوبی کار کرده است. سپس، بدون شک، متوجه می شوید که ویژگی بخار دیگر کار نمی کند. هیچ بخاری از دریچه های کفی خارج نمی شود. چه اتفاقی می افتد؟ چرا بخار بخار متوقف شده است؟

ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که چرا این اتفاق می افتد. گاهی اوقات، این چیزی بیش از یک اشتباه احمقانه نیست، در حالی که گاهی اوقات، آهن واقعاً معیوب است.

تنظیم شماره گیری اشتباه

یک اتو بخار باید به اندازه کافی داغ باشد تا بخار تولید شود. بنابراین، قبل از شروع عملکرد بخار، دکمه دما باید در یک سطح مشخص تنظیم شود. من فکر می‌کنم اکثر مردم می‌دانند که اتوشان چگونه کار می‌کند.

با این حال، مواقعی وجود دارد که می‌توانستیم بدون اینکه متوجه شویم چه کار کرده‌ایم، به طور تصادفی روی صفحه ضربه زده و تنظیمات آن را پایین بیاوریم. به راحتی می توان تنظیمات را تغییر داد زیرا بسیاری از اتوهای بخار نشانگر دمای خود را دقیقاً زیر دسته دارند. بنابراین، هنگامی که آن را می گیریم، ممکن است بند انگشتان به صفحه ضربه بزنند و تنظیمات تغییر کنند.

بنابراین، اگر خروجی بخار وجود ندارد، ابتدا تنظیمات شماره گیری خود را بررسی کنید. ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، اما افرادی هستند که هر بار که اتوی خود را به برق می‌زنند، به سختی با شماره‌گیر سروکله می‌زنند.

آب ناکافی در مخزن

به طور مشابه، اگر سطح آب کم باشد، بخار کم یا اصلا بخار تولید نمی شود. این برای اکثر مردم بدیهی است اما شاید برای اولین بار که از اتوهای بخار استفاده می کنند اینطور نباشد. آنها ممکن است تصور کنند که تا زمانی که مخزن کاملاً خالی نباشد بخار منتشر می شود.

بنابراین، اگر آنها فقط یک پیراهن برای اتو کردن داشته باشند، ممکن است فقط مقدار کمی آب در مخزن پر کنند. آن وقت می ماندند که چرا اتو لباسشان بخار نمی کند. در واقع، خروجی بخار بسیاری از اتوها زمانی کارآمدتر است که مخزن پر باشد قبل از اینکه با افت سطح آب کم شود. بنابراین، مطمئن شوید که مخزن شما دارای مقدار کافی آب برای تولید بخار بهینه است، حتی اگر فقط یک تکه لباس را اتو می کنید.

دریچه های مسدود شده

این یک دلیل رایج است که چرا اتو بخار بخار شما متوقف شده است. گرفتگی در سیستم وجود دارد که معمولاً به دلیل رسوب آهک است. برخی از اتوها دارای چراغ چشمک زن هستند تا به شما هشدار دهد که زمان رسوب زدایی فرا رسیده است. بسیاری از مدل ها دارای ویژگی خود تمیز شوندگی نیز هستند. ایمن ترین راه این است که به کتابچه راهنمای نحوه استفاده از عملکرد خود تمیز شونده مراجعه کنید.

دیگر راه های رایج برای این مشکل رقیق کردن سرکه با مقدار مساوی آب و ریختن آن در مخزن آب است. اتو را با درجه متوسط ​​روشن کنید و اجازه دهید چند دقیقه بخار شود. سپس اتو را به صورت افقی روی یک پارچه نگه دارید و چند بار دکمه ماشه بخار را فشار دهید تا تمام ناخالصی ها خارج شوند. پس از اتمام کار، آب باقیمانده در مخزن را دور بریزید.

فقط به خاطر داشته باشید که تمیز کردن اتو بخار به طور منظم برای جلوگیری از رسوب آهک کار خوبی است تا عملکرد بخار همیشه در بهترین حالت باشد. مراقبت از اتو بخار خود را یاد بگیرید تا بتوانید طول عمر آن را افزایش دهید.

ترموستات معیوب

اگر ترموستات معیوب باشد، اتو نمی تواند به درستی گرم شود یا اصلاً گرم نمی شود. هنگامی که این اتفاق بیفتد، نه تنها بخار خروجی وجود نخواهد داشت، بلکه اتو قطرات آب نیز نشت می کند. این فقط به دلیل کمبود گرما است که برای تبدیل آب به بخار لازم است.

خطا ممکن است در ترموستات قابل تنظیمی باشد که تنظیم گرما را کنترل می کند، ترموستات کنترلی که دما را تنظیم می کند یا ترموستات ایمنی که در صورت گرم شدن بیش از حد اتو، منبع تغذیه را قطع می کند. هر گونه مشکل در یکی از این موارد باعث از دست دادن گرما یا گرمای بیش از حد می شود و در نتیجه خروجی بخار نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

صفحه دما آسیب دیده است

دکمه دما برای تنظیم سطح گرما برای انواع مختلف پارچه استفاده می شود. هنگامی که آن را می چرخانید، اطلاعاتی به ترموستات ارسال می شود تا مقدار مناسب گرما را ساطع کند. با این حال، اگر شماره‌گیر آسیب دیده باشد، اطلاعات صحیح نمی‌تواند به ترموستات برسد. بنابراین، حتی اگر صفحه را روی بالاترین تنظیم قرار دهید، ممکن است ترموستات ثبت نشود. در نتیجه، بخار تولید شده نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

اگر اتو بخار واقعاً متوقف شده است…

در نهایت، این کار در حال حاضر سخت است و بسیاری از اتو کردن اصلاً لذت نمی‌برند. هنگامی که نمی دانید چرا بخار بخار شما متوقف شده است، ممکن است ناامیدی به جوش بیاید. بنابراین، فقط آرام باشید و ابتدا تنظیمات صفحه اتو و مخزن آب خود را بررسی کنید. اگر آن‌ها خوب هستند، اتوی خود را طبق دستورالعمل‌های راهنما تمیز کنید.

اگر تمیز کردن مشکل را حل نکرد، به احتمال زیاد یک قطعه معیوب در اتو وجود دارد که باید تعمیر شود. در این صورت، ارسال آن برای تعمیر به خصوص اگر اتوی ۱۰۰ دلاری باشد و همچنان تحت گارانتی باشد، ممکن است همچنان ارزشش را داشته باشد. در غیر این صورت، باید تصمیم بگیرید که آیا خرید یک دستگاه جدید گزینه بهتری است یا خیر و متعاقباً با اتوی قدیمی خود چه کنید .

 

لوازم اتوبخار را از قطعه بانک بخواهید