چگونه ماکروویو خود را با بخار تمیز کنیم ؟

چگونه ماکروویو خود را با بخار تمیز کنیم ؟

 

تعداد کمی از لوازم خانگی در خانه ما به اندازه فرهای ما کثیف می شوند. نه تنها پاشیدن و چکه‌های غذا به داخل محفظه داخل می‌رود، بلکه گرما روی این تکه‌های غذا پخته می‌شود. کناره ها را نیز چرب کنید. جای تعجب نیست که بسیاری از صاحبان خانه تمیز کردن فر را یک کابوس می دانند. هیچ کار طاقت فرسای دیگری احتمالاً این همه ناله را برانگیخته نیست. اوه

حتی زمانی که به سر کار می‌روید، برای پاک کردن لایه‌ی چربی، پنیر پخته شده و باقی مانده‌های چکه‌شده کاسرول هفته گذشته، باید از قوی‌ترین مواد شیمیایی خطرناک استفاده کنید. بیش از حد پاک کننده ها، مانند سود سوزآور، دی کلرومتان، و اتیلن گلیکول، چیزهای جدی هستند. این دود به تنهایی احتمالاً شما را سردرگم می کند.

حتما راه دیگه ای هم هست؟ وجود دارد.

تمیز کردن با بخار آب یکی از موثرترین روش ها برای جدا کردن اجاق گاز است. ممکن است در مورد تمیز کردن فرش یا حتی لباس با بخار شنیده باشید، اما برای اجاق‌ها نیز به خوبی کار می‌کند – و ساده است.

در اینجا نحوه تمیز کردن اجاق گاز با بخار آب آورده شده است.

برای دستورالعمل‌های خاص در مورد نحوه نگهداری و تمیز کردن لوازم گران‌قیمت خود، حتماً به دفترچه‌های لوازم خانگی خود مراجعه کنید.

اجاق بخار تمیز چیست؟

به طور خلاصه، دقیقاً همان چیزی است که می گوید: شما از بخار برای شل کردن خاک ها و پوشش کثیفی اجاق گاز خود استفاده می کنید و به شما امکان می دهد آن را بدون هیچ گونه مواد شیمیایی خطرناک پاک کنید. هزاران نفر از صاحب خانه‌ها به آن سوگند یاد می‌کنند که آن را به عنوان روشی برای تمیز کردن اجاق‌هایشان به کار می‌گیرند – مهم نیست چقدر کثیف شده است.

بهتر از همه این است که می توانید فر خود را بارها و بارها بدون هیچ اثر منفی بخارپز کنید. بنابراین، اگر مقدار خاصی از غذای پخته شده سرسخت وجود دارد، این روند را برای نتایج عالی تکرار کنید.

آیا تمیز کردن با بخار کار می کند؟

بخارشوی فر ۱۰۰% کار می کند. برای آشفتگی های کوچکتر و تمیز کردن معمولی، تمیز کردن بخار بهترین راه حل است. برای اجاق‌های پر از کثیفی، تمیز کردن یکبار بخار ممکن است چندان مؤثر نباشد. در چنین مواردی توصیه می شود که این فرآیند را تکرار کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

حتی اگر به مواد شیمیایی خطرناک متکی هستید، ارزش آن را دارد که ابتدا یک بخار شوی انجام دهید تا کثیفی ها از بین بروند. حذف آن آسان تر است و به مواد شیمیایی کمتری نیاز خواهید داشت.

چگونه ماکروویو را با بخار بخار تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن اجاق با بخار، به چیزی برای نگه داشتن آب نیاز دارید. ما توصیه می کنیم از یک اجاق هلندی یا یک کاسرول مشابه استفاده کنید. همچنین به یک پارچه برای پاک کردن فر نیاز دارید.

تدارکات

  • ۲ فنجان آب مقطر یا صاف شده
  • سرکه سفید (اختیاری)
  • جوش شیرین یا پاک کننده غیر ساینده (اختیاری)
  • پارچه تمیز کننده
  • قابلمه ایمن فر
  • اسفنج

مرحله ۱: همه چیز را از فر خارج کنید.

قبل از شروع، می‌خواهید قفسه‌ها، قابلمه‌ها یا لوازم جانبی فر را که در داخل فر ذخیره می‌کنید بردارید.

مرحله ۲: فر را پاک کنید.

ممکن است بخواهید ابتدا فر را پاک کنید تا مقداری کثیفی از بین برود و خرده های باقی مانده داخل آن پاک شود. البته این مرحله اختیاری است. فر باید قبل از پاک کردن کاملا خنک باشد.

مرحله ۳: دمای فر را تنظیم کنید

اجاق های مدرن تر با گزینه تمیز کردن بخار تخصصی ارائه می شوند. اگر چنین است، می توانید به سادگی دکمه بخار تمیز را فشار دهید و استراحت کنید. در غیر این صورت، باید فر را به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید.

مرحله ۴: آب را اضافه کنید

می توانید آب را مستقیماً در کف فر بریزید (در صورت وجود حفره) یا یک قابلمه حاوی حدود ۲ فنجان آب در فر قرار دهید. اگر گزینه دوم را انتخاب کردید، یک قفسه مخصوص قابلمه را به فر برگردانید – قابلمه را مستقیماً در ته آن قرار ندهید. قفسه را در پایین ترین موقعیت قرار دهید.

استفاده از آب تصفیه شده یا مقطر برای تمیز کردن بخار بسیار مهم است. ذخایر مواد معدنی ممکن است در غیر این صورت رخ دهد. توصیه می کنیم هر زمان که فر خود را با بخار بخار تمیز می کنید، توصیه های سازنده را بخوانید.

اگر فر بیش از حد کثیف است، می توانید برای قدرت تمیز کنندگی بیشتر، مقداری سرکه سفید به آب اضافه کنید. برای تمیز کردن موثر، آب را تا یک ساعت در فر بگذارید.

مرحله ۵: پس از خنک شدن آن را پاک کنید

پس از اتمام تمیز کردن، آب را از فر خارج کنید. اجازه دهید فر خنک شود، سپس حفره داخلی را پاک کنید. از یک پارچه یا اسفنج کهنه برای پاک کردن کثیف استفاده کنید.

اگر مقداری کثیفی سرسخت دارید که هنوز بیرون نمی آید، توصیه می کنیم از محلول آب و جوش شیرین همراه با اسفنج استفاده کنید. این باید آنقدر تجزیه شود که حذف شود.

لوازم یدکی و قطعات ماکروویو را از قطعه بانک بخواهید.

افکار نهایی

تمیز کردن با بخار زمانی که به طور منظم انجام شود بهترین عملکرد را دارد. هر چه مدت طولانی‌تری فر را ترک کنید، کثیفی‌های پخته‌شده بیشتر می‌شوند – مانند لکه‌ای که برای خیساندن باقی می‌ماند. بخار به تنهایی برای همه کثیف‌ها و غذاهای چسب‌زده کافی نیست. با این حال، همیشه موثرتر از انجام ندادن آن است – به ما اعتماد کنید، ما تعداد زیادی کوره کثیف دیده‌ایم.

بیشتر از همه، به یاد داشته باشید که قبل از تمیز کردن با بخار، دستورالعمل‌های فر را بررسی کنید. همیشه باید توصیه های سازنده را دنبال کنید.