۳ قسمت از یخچال که فراموش می کنید تمیز کنید

احتمالاً قبلاً قفسه های یخچال خود را تمیز کرده اید، اما آیا آن را به طور کامل تمیز می کنید؟

چهار مکان مخفی وجود دارد که معمولاً هنگام تمیز کردن یخچال خود هرگز به آنها توجه نمی کنید.. ما می دانیم که این مقدار زیادی است!

اما نادیده گرفتن این مکان‌های کلیدی می‌تواند به معنای تفاوت بین یک یخچال طولانی مدت و کار با یخچالی باشد که همیشه در حال خراب شدن است.

با راهنمایی های ما، نیازی به نگرانی نیست. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد آن بدانید.

کویل های کندانسور

جایی که احتمالاً فکرش را نکرده اید که آن را تمیز کنید، کویل های کندانسور هستند. اینها شبیه رادیاتورها هستند، گرمای تولید شده توسط کمپرسور را آزاد می کنند

و در پشت یا پایین یخچال شما قرار دارند. به دلیل این نوع تجمع، یخچال شما باید سخت تر از آنچه نیاز است کار کند، به خصوص که این کویل ها آهنربایی برای گرد و غبار و مو هستند.

بنابراین، اگر هر سه ماه یک بار آنها را تمیز نکنید (یا اگر حیوان خانگی دارید یک بار در ماه)، در معرض خطر هزینه بیشتر انرژی و خرابی یخچال قرار خواهید گرفت.

دست در دستکش زرد کوره رادیاتور یخچال را تمیز می کند

• پس از اینکه متوجه شدید یخچال و فریزر کجا هستند، آن را از برق بکشید و پوشش سیم پیچ را بردارید (اگر به کمک نیاز دارید دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید).
• اگر سیم پیچ ها در پایین هستند، از یک برس سیم پیچ برای پاک کردن آنها استفاده کنید.
• درب سیم پیچ را پاک کنید و پس از اتمام کار، زیر یخچال را جاروبرقی بکشید. اگر کویل ها در پشت قرار دارند، می توانید آنها را با یک پارچه پاک کنید.

واشر

مهر و موم درب که به عنوان واشر شناخته می شود، هوای سرد را در جایی که به آن تعلق دارد نگه می دارد:

داخل یخچال. اما اگر مرتباً آن را تمیز نکنید، خرده‌ها و رطوبت می‌توانند به مرور زمان در شیارهای عمیق آن‌ها جمع شوند و در نتیجه کپک‌ها و کپک‌های بدی شکل می‌گیرند.

این تجمع نه تنها منزجر کننده است، بلکه می تواند باعث شود که واشرها به درستی آب بندی نشوند. واشر که به درستی آب بندی نمی شود انرژی را هدر می دهد و به کمپرسور یخچال شما فشار وارد می کند.

بنابراین، برای تمیز کردن آنها به دقت، مهر و موم را به آرامی باز کنید تا شیارها نمایان شود، خرده‌های آن را پاک کنید و واشر در را به طور مرتب با آب گرم و یک اسفنج پاک کنید.

شستشوی دستی واشر یخچال

دریچه های فریزر

در فریزر یخچال خود یک نقطه فراموش شده دیگر را بررسی کنید: دریچه های هوا. این دریچه ها برای حفظ دمای مناسب در فریزر ضروری هستند.

به خاطر داشته باشید که اگر آنها با یخ کیک شوند، انباشته شدن آنها می تواند باعث شود که فریزر شما انرژی بیشتری صرف کند تا خنک بماند.

برای انجام این کار، باید یخ را با یک سشوار گرم کنید تا ذوب شود (مطمئن باشید که خشک کن خیس نشود). یا اجازه دهید به صورت دستی یخ زدایی شود.

سپس از یک اسفنج یا پارچه برای پاک کردن آب اضافی استفاده کنید. از این به بعد مراقب دریچه‌ها باشید و مطمئن شوید که یخ پوشیده نشده‌اند و با غذای زیاد پوشانده نشده‌اند.

یخ ساز و فیلتر آب

آب سردکن شما آب تمیز و گوارا به شما می دهد، اما آیا واقعاً اینطور است؟ فیلتر آب یخچال شما قرار است آب شما را تمیز نگه دارد،

اما اگر تمیز نباشد نمی تواند. اگر یخچال شما دارای یک دستگاه آب سردکن داخلی است، دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا فیلتر دارد یا خیر.

اگر اینطور است، احتمالاً باید هر شش ماه یک بار آن را تعویض کنید، اما برای اطمینان، کتابچه راهنمای خود را دوباره بررسی کنید.

به همین ترتیب، یخ‌ساز یخچال شما باید ماهی یک‌بار تمیز شود تا کار کند. همچنین اگر نمی خواهید با یخ کثیف مقابله کنید مفید است.

زنی که به کاسه تکه های یخ لبخند می زند

اکنون زمان تمیز کردن است! اگر یک برنامه منظم ایجاد کنید و آن را در تقویم یادداشت کنید، می توانید تمیز کردن را پخش کنید. اگر سعی نکنید همه چیز را یکجا انجام دهید، کمتر دلهره آور است. ما فکر می کنیم که یخچال شما از توجه شما به اجزای پنهان خود قدردانی خواهد کرد